
Sulo-sähköpostien lähettäminen toimii jälleen normaalisti – tarkista asetukset jos ongelmia
Sulo sähköpostien lähetyksessä on esiintynyt ongelmia, jotka johtuvat Googlen tiukentuneista tietoturvavaatimuksista. Sulo sähköposteja voidaan jatkossakin lähettää mihin tahansa sähköpostiosoitteeseen, kunhan synkronointiasetukset ovat oikeat. Viestien lähettäminen saattaa myös epäonnistua, jos vastaanottajan sähköpostilaatikko on täynnä (vastaavasti vastaanottaminen ei onnistu jos oma laatikko on täynnä).
Mikäli sinulla on ongelmia sähköpostien lähettämisessä, tarkista synkronointiasetukset seuraavasti (esimerkissä Windows Mail -ohjelma)
- Valitse tietokoneen vasemmasta alanurkasta ”Asetukset”
- Valitse ”Tilit – Omat tilit, sähköposti, synkronointi…”
- Valitse ”Synkronoi asetukset”
- Tarkista asetukset seuraaviksi
Saapuva posti
Palvelin: mail.sulo.fi
Protokolla: IMAP, portti 993 (säilyttää postit palvelimella, postit säilyvät käytössä useammalla laitteella) tai
Protokolla: POP, portti 995(poistaa postit palvelimelta)
Salaus päällä: SSL/TLS
Kirjautuminen: Kyllä
Lähtevä posti:
Palvelin: smtp.sulo.fi
Protokolla: SMTP, portti 465
Salaus päällä: SSL/TLS
Kirjautuminen: kyllä, käytä samoja tunnuksia kun saapuvassa postissa
Kun asetukset on korjattu yllä olevalla tavalla, onnistuu lähettäminen Sulo sähköpostista mihin tahansa sähköpostiosoitteeseen.
Pahoittelemme kovasti asetusmuutoksista mahdollisesti aiheutunutta haittaa.