Företagstjänstens kontaktpersoner

 

Jan-Erik Lind

 

Säljchef, ICT-lösningar

jan-erik.lind@lponet.fi

tel. 044 505 8235

 

Jan-Erik eller “Janne” ansvarar för LPOnets företagstjänster. Janne är en barfota lovisabo, och Östra Nyland är således nära hjärtat. Fast Janne har jobbat på LPOnet först från år 2020, har han en lång erfarenhet av säljarbete inom företagsbranchen. Janne pratar både finska och svenska – ta kontakt!

 

Jenni Holopainen

 

ICT-specialist

jenni.holopainen@lponet.fi

tel. 044 505 8236

 

Jenni, vår nyaste förstärkning i företagteamet, hjälper våra företagskunder vid olika datatekniska problem. Jenni har lång erfarenhet av jobb inom ICT-branschen. Du kanske känner igen på Jennis glada dialekt, att hon härstammar från Södra Karelen, närmare bestämt Villmanstrand.

 

Stefan Sjöholm

 

Försäljning, husbolagslösningar

stefan.sjoholm@lponet.fi

tel. 044 534 0025

 

Steffi hör till LPOnets mest erfarna säljare, med hård kännedom om husbolagslösningar. Om du är disponent eller medlem i husbolagets styrelse, och du vill veta mera om fiberlösningar för husbolag, kontakta Steffi – på finska eller svenska.

 

Markku Janhonen

 

Försäljning, företagslösningar

markku.janhonen@lponet.fi

tel. 044 505 8401

 

Make har redan flera års erfarenhet av försäljning av LPOnets företagslösningar, och Make är också redan bekant för många företag omkring Östra Nyland. Om du är intresserad av telekommunikationstjänster till ditt företag, kontakta Make, på finska eller svenska.

lponet

Kundbetjäning och butiker

 

Tel. 019 505 8400 (må-fre 9-17)
kundbetjaning@lponet.fi

Lovisa: Vintergatan 6
Må-ti, to 9-17. Stängt varje dag 11-12.

Borgå: Mannerheimgatan 16
Må-ti, to-fre 9-17, ons 10-17. Stängt varje dag 12-13

 

Störningsanmälningar: 0800 915019 (avgiftsfri, 24/7)

SE KUNDEBETJÄNINGENS SVARSTIDER

Fiberförsäljning, konsumenter

Tel. 019 505 8300
kuitumeille@lponet.fi

Förvaltning

 

LPOnet Osk Anl
FO-nummer: 0129056-4

Växel: 019 50581 (mta/lna)
hallinto@lponet.fi
Vintergatan 6
PB 69, 07901 Lovisa

HELA PERSONALENS KONTAKTUPPGIFTER
lponet

Kontaktblankett


    Fakturering

     

     

    Ropo Capital betjänar dig i ärenden gällande betalning av fakturor och försenade betalningar:

     

    Ropo Capital, tel. (09) 42461322. Tjänstetider må-fre 8-20, lö 10-15.

    E-post: lponet (at) ropocapital.fi

     

    Du kan även sköta dina ärenden behändigt via Ropo Online -tjänsten, där du kan kontrollera din räkning och betala räkningen, flytta på förfallodagen och göra en betalningsplan. Du kan även meddela ditt kontonummer för att få tillbaka pengar på räkning, som du betalat för mycket för. Inloggning till tjänsten sker med bankkoder. Ropo Online är i bruk 24/7.

    ROPO ONLINE

    Ofta ställda frågor gällande fakturor, klicka här

     

     

    Ärenden gällande produkter och prissättning:

     

    Om du vill fråga om tjänster eller prissättningen på din faktura, kontakta LPOnets kundbetjäning.

    Tel. 019 5058400 (må-fre 9-17)

    kundbetjaning@lponet.fi

     

     

     

    Olika fakturabetalningssätt

     

    LPOnets räkningar gällande periodfaktureringen kan betalas på elektroniska betalningssätt eller som pappersfaktura.

    OLIKA BETALNINGSSÄTT

    Fakturor som adresseras till LPOnet

     

    Fakturor till LPOnet bör i första hand skickas som nätfaktura. Fakturan kan även levereras som pappersfaktura eller per e-post.

    SE FAKTURERINGSUPPGIFTERNA

    Störningsanmälningar

     

    Gör en störningsanmälan, om det förekommer störningar i LPOnets tjänster eller om ärendet gäller skada i LPOnets kablar.

     

    Tel. 0800 915019 (24 h/dygn, samtalet är avgiftsfritt)

    Om felet inte är LPOnets förbindelse, kan kunden debiteras för eventuellt montörsbesök enligt prislistan.

     

     

    Innan du gör en störningsanmälan, kontrollera om problemet löser sig med tipsen nedan:

     

     

    • Starta apparaterna på nytt. Stäng av fiberterminalen/modemet och apparaten i anknytning till dessa. Ta bort strömdelen ur väggkontakten för ca 30 sekunder, koppla strömdelen tillbaka och starta apparaterna på nytt.

     

    • Är problemet i det trådlösa nätet? Testa med att ansluta nätkabeln direkt till apparaten. Om problemet löser sig, är störningen i den trådlösa förbindelsen.

     

    • Beror internetproblemet på apparaten? Om internetförbindelsen fungerar i de andra apparaterna, är problemet troligtvis i apparaten, inte i internetförbindelsen.

     

    Du kan även söka lösning i Ofta ställda frågor.

    LÄMNA STÖRNINGSANMALÄN

    Kabelvisning

     

    Alltid då man planerer grävningsarbeten, bör man utreda var kablarna finns i marken. Visning av LPOnets kablar bör i första hand beställas via kaivulupa.fi -nättjänsten.

     

    www.kaivulupa.fi (24 h/dygn)

     

    Tel. 0800 133544