Nätet verkar långsamt, vad kan jag göra?

Du kan testa anslutningens hastighet t.ex. på adressen https://www.speedtest.net/  Koppla datorn med kabel till fiberterminalen/modemet, för att få ett pålitligare resultat. Om förbindelsen är avsevärt långsammare än den beställda hastigheten, testa med att starta om datorn och fiberterminalen/modemet. Om detta inte hjälper, kontrollera om din fiberterminal har en nedan nämnd strömdel. Kontakta vid behov vår felanmälan, tel. 0800 915019 (gratis. Felanmälningar kan lämnas 24/7).

 

Felet kan bero på fiberterminalens strömdel:

LPOnets fiberkunder har i bruk olika modellers fiberterminalapparater och strömdelar. Vi har noterat, att vissa strömdelar kan efter en längre tids användning tappa effekt. Detta har orsakat i bredbandet nedsatt hastighet eller stora hastighetsväxlingar samt i tv-bilden pixelbildning. Om du har noterat i fiberbredbandet eller kabel-tv:n långvariga störningar, kontrollera om du har någondera av nedan nämnda strömdelar. Ta i så fall med strömdelen till vår butik, så får du en ny i stället.

 

 

Model: PS18K1201500E5:

 

ModelPS18K1201500E5

 

Model: S24B13-120A150-04:

 

ModelS24B13-120A150-04