Nätet verkar långsamt, vad kan jag göra?
Du kan testa anslutningens hastighet t.ex. på adressen https://www.speedtest.net/ Koppla datorn med kabel till fiberterminalen/modemet, för att få ett pålitligare resultat. Om förbindelsen är avsevärt långsammare än den beställda hastigheten, testa med att starta om datorn och fiberterminalen/modemet. Om detta inte hjälper, kontrollera om din fiberterminal har en nedan nämnd strömdel. Kontakta vid behov vår felanmälan, tel. 0800 915019 (gratis. Felanmälningar kan lämnas 24/7).
Felet kan bero på fiberterminalens strömdel:
LPOnets fiberkunder har i bruk olika modellers fiberterminalapparater och strömdelar. Vi har noterat, att vissa strömdelar kan efter en längre tids användning tappa effekt. Detta har orsakat i bredbandet nedsatt hastighet eller stora hastighetsväxlingar samt i tv-bilden pixelbildning. Om du har noterat i fiberbredbandet eller kabel-tv:n långvariga störningar, kontrollera om du har någondera av nedan nämnda strömdelar. Ta i så fall med strömdelen till vår butik, så får du en ny i stället.
Model: PS18K1201500E5:
Model: S24B13-120A150-04: