Mina tjänster
Du kan uppdatera dina egna kontaktuppgifter, kontrollera fakturor och tjänster via Mina tjänster -bannern nedan. Via Mina tjänster kan du även t.ex. tillägga din e-postadress, höja hastigheten på ditt fiberpaket eller aktivera i bruk husbolagsbredbandets bashastighet eller beställa tilläggshastigheter. Inloggning till ”Mina tjänster” sker första gången med bankkoder (om du är företagskund, begär koder av vår kundbetjäning).
Via bannersen nedan kan du även logga in till Sulo e-posten via webbläsare samt manövrera Sulo e-postkontot, F-Secures dataskyddstjänster och betalkanalpaketen i kabel-tv:n. Till dessa tjänster behöver du koder, som du har fått av LPOnets kundbetjäning i samband med tjänsternas beställning. Om du inte har koderna eller om du inte kommer ihåg dem, kontakta vår kundbetjäning, vi hjälper dig gärna!
Kolla dina egna uppgifter och tjänster eller aktivera husbolagsbredband
Mina tjänster
F-Secure dataskydd, Kabel-tv-betalkanaler
Webmail Sulo e-post
e-postens inställningar
Oma Sulo
Bredbandets hastighetstest
För att hastighetstestet ska ge ett så pålitligt resultat som möjligt, gör så här:
- om möjligt, koppla datorn med nätkabel direkt till fiberterminalen, modemet eller datakontakten i väggen. Om du testar trådlöst, observera att det trådlösa närnätet (WLAN) kan sänka maximihastigheten märkbart. Även terminalapparaternas prestationsförmåga inverkar på mätresultatet.
- stäng alla andra program och applikationer, som använder internet. Stäng även eventuella VPN-förbindelsen.
- det pålitligaste resultatet får du genom att använda skilda hastighetstestapplikationer. T.ex. Speedtest by Ookla kan laddas till Windows, Android och Apple.