LPOnet-logo

Nöjd personal betjänar bättre

Nöjd personal betjänar bättre
Nöjd personal betjänar bättre

LPOnet mäter årligen sin viktigaste resurs, nämligen personalens nöjdhet. I den senaste undersökningen var svarsprocenten hela 100 %, alltså varje anställd har fått sin röst hörd.

Förfrågningen mätte bland annat det egna arbetet, arbetsgemenskapens funktionalitet, förmännens arbete, den egna kompetensen, prestationsförmågan och arbetskapaciteten. Förfrågningen visade, att personalens nöjdhet på hösta nivå någonsin. eNPS-talet, som beskriver engagemanget gentemot arbetsgivaren, var 67, vilket är på en utmärkt nivå. Siffran är också över dubbelt så hög som genomsnittet inom informations- och kommunikationsbranschen. Det fanns också saker, som behövde utvecklas och åtgärder har redan vidtagits i detta avseende.

Det är självklart att arbetsgemenskapens funktionalitet och arbetstrivsel är ytterst viktiga. En god arbetsstämning och hög motivationsnivå syns direkt i kundnöjdheten. Ett bevis på detta är de höga kundnöjdhetssiffrorna (NPS 59, Taloustutkimus 2022, en undersökning med över 500 kunder) – kunderna rekommenderar LPOnet nästan tre gånger mer än inom tjänstebranschen i genomsnitt. 👍🌞

Bilden togs under personalens rekreationsdag i slutet av september, när vi besökte Drottningstranden i Lovisa.

Dela: