lponet-ota-yhteyttä

Ta kontakt

Kundbetjäning

 

 

Tel. (019) 505 8400
Må-fre 9-17
kundbetjaning@lponet.fi

 

Kundbetjäningspunkter

 

Lovisa: Vintergatan 6
Ti och fre 10-17. Stängt 11-12.

 

Borgå: Mannerheimgatan 16
Må, ons och to 10-17. Stängt 11-12.

 

Mörskom: Syväjärvivägen 12 A
Må-fre 9-16. Vänligen ring före, vi kan vara på kundbesök:
Jari Tuukkanen / 0400 975665

 

Störningsanmälningar

Tel. 0800 915019 (avgiftsfri, 24/7)

 

 

KUNDBETJÄNINGENS SVARSTIDER

Fiberförsäljning, konsumenter

 

Kundbetjäning, tel. (019) 505 8400 
kundbetjaning@lponet.fi

 

 

Företagstjänst

 

Företagstjänstens kontaktpersoner, klicka här.

Förvaltning

 

LPOnet Osk Anl

Vintergatan 6, Lovisa

Växel: (019) 505 81 (mta/lna)
e-post: hallinto@lponet.fi
Postadress: LPOnet Osk Anl, PB 69, 07901 Lovisa

FO-nummer: 0129056-4

Hela personalens kontaktuppgifter

Kontaktblankett

    Fakturering

     

    Ropo Capital betjänar dig i ärenden gällande betalning av fakturor och försenade betalningar:

     

    Ropo Capital, tel. (09) 42461322. Tjänstetider må-fre 8-20, lö 10-15.

    E-post: lponet (at) ropocapital.fi

     

    Du kan även sköta dina ärenden behändigt via Ropo Online -tjänsten, där du kan kontrollera din räkning och betala räkningen, flytta på förfallodagen och göra en betalningsplan. Du kan även meddela ditt kontonummer för att få tillbaka pengar på räkning, som du betalat för mycket för. Inloggning till tjänsten sker med bankkoder. Ropo Online är i bruk 24/7.

    ROPO ONLINE

    Ofta ställda frågor angående faktureringen, klicka här

     

     

    Ärenden gällande produkter och prissättning:

     

    Om du vill fråga om tjänster eller prissättningen på din faktura, kontakta LPOnets kundbetjäning.

    Tel. 019 5058400 (må-fre 9-17)

    kundbetjaning@lponet.fi

     

     

     

    Olika fakturabetalningssätt

     

    LPOnets räkningar gällande periodfaktureringen kan betalas på elektroniska betalningssätt eller som pappersfaktura.

    Olika betalningssätt

    Fakturor som adresseras till LPOnet

     

    Fakturor till LPOnet bör i första hand skickas som nätfaktura. Fakturan kan även levereras som pappersfaktura eller per e-post.

    SE FAKTURERINGSUPPGIFTERNA

    Störningsanmälningar

     

    Gör en störningsanmälan, om det förekommer störningar i LPOnets tjänster eller om ärendet gäller skada i LPOnets kablar.

     

    Tel. 0800 915019 (24 h/dygn, samtalet är avgiftsfritt)

    Om felet inte är i LPOnets förbindelse, kan LPOnet fakturera för eventuellt montörsbesök enligt prislistan.

     

    Innan du gör en störningsanmälan, kontrollera om problemet löser sig med tipsen nedan:

     

     

    • Starta apparaterna på nytt. Stäng av fiberterminalen/modemet och apparaten i anknytning till dessa. Ta bort strömdelen ur väggkontakten för ca 30 sekunder, koppla strömdelen tillbaka och starta apparaterna på nytt.

     

    • Är problemet i det trådlösa nätet? Testa med att ansluta nätkabeln direkt till apparaten. Om problemet löser sig, är störningen i den trådlösa förbindelsen.

     

    • Beror internetproblemet på apparaten? Om internetförbindelsen fungerar i de andra apparaterna, är problemet troligtvis i apparaten, inte i internetförbindelsen.

     

    Du kan även söka lösning i Ofta ställda frågor.

    LÄMNA STÖRNINGSANMALÄN

    Kabelvisning

     

    Alltid då man planerar grävningsarbeten, bör man utreda var kablarna finns i marken. Visning av LPOnets kablar bör i första hand beställas via kaivulupa.fi -nättjänsten.

     

    www.kaivulupa.fi (24 h/dygn)


    Tel. 0800 133544